Tuesday, June 8, 2010

Kalau Dah Kaget..

Tadi masa sembahyang Asar, I was like, what.. ramainya sedang berjemaah kat surau. Then I pun wuduk cepat-cepat and want to join the jemaah la kan. Suddenly rupanya dorang dah dalam tahiyat awal. Tetiba pakcik Tarmizi tarik tangan aku untuk sembahyang dari tengah acara la. So aku pun join la. Angkat takbir dan terus duduk tahiyat bersama kumpulan jemaah yang besar.

Bila imam bagi salam, kitorang yang lambat tadi pun bangun untuk menyelesaikan dua rakaat lagi yang terkurang. Tapi lepas aku sujud kali kedua dalam rakaat pertama sembahyang extension tu, aku terasa ngilu lagi. Telinga aku rasa bingit. Terus aku terduduk ke tahuat akhir dan membaca tahiyat akhir. Bila aku terasa yang Tarmizi terus bangun untuk menyelasaikan rakaat penghabisan, baru aku sedar ada lagi satu rakaat aku terskipped.

Aku pun bagi salam, terus pergi ke sudut lain, dan buat sembahyang asar balik. Kali ni sendirian.

Imagine, bila aku dah rasa sakit camni, menghadap Tuhan lagi aku boleh buat silap dan atur langkah aku jadi celaru, siapa la korang yang dah terkesan dengan sikap aku lately. Sorry, aku bukan sengaja tetapi korang yang sengaja membuat aku felt like just nobody to negotiate with.

No comments:

Post a Comment