Friday, December 30, 2011

Ucapan Selamat Tahun Baru 2012

Banyak suka duka dilalui sepanjang tahun 2011. Sama ada jatuh cinta, ditipu oleh orang yang kononnya ada cinta untuk kita dan kita terpaksa menipu orang kononnya ada cinta untuk dia kerana menjaga hatinya.

Tahun 2011 menyaksikan banyak perubahan berlaku pada susuk tubuh aku dengan hadirnya beberapa susuk tubuh yang membawa ubat pelangsing badan, serta amalan pemakanan aku yang telah semakin meninggalkan pemakanan nasi.

Tahun 2012 aku meramalkan berat badan aku akan kembali meningkat, pertembungan aku terhadap manusia-manusia penipu akan berkurangan dan aku berazam memperkemaskan lagi perjalanan hidup aku dengan langkah-langkah yang tidak perlu untuk aku umumkan.

Langkah-langkah ini mungkin akan menyebabkan kekadang-kadangan aku dapat di rasai oleh mereka yang dekat dengan aku.

Sesungguhnya, kita manusia melalui zaman dan evolusi tersendiri mengikut masa yang ditetapkan olehnya melalui keupayaan kita untuk menetapkannya.

Jika kita tidak diberi keupayaan olehNya untuk menetapkan masa-masa untuk kita berubah, maka bolehlah kita menyebut bahawa masa untuk melakukan perubahan adalah di tanganNya.

Kerana Dia memberi keupayaan untuk kita berfikir. Sama dengan jika kita menyebut, kuasa Allah membolehkan saya menjawab 13 x 5 jawapannya 65. Tentulah itu tak memerlukan kita untuk berdoa bersolat istiqarah tatkala kita di tanya berapakah jawapan untuk 13 x 5.

Betul ke tidak? Maka, dengan ini saya mengucapkan Selamat Tahun Baru 2012 kepada sahabat-sahabat, musibat-musibat, hang tuah hang jebat, yang cepat yang lambat, yang jauh yang dekat.

Semoga kita bersama memperoleh kekayaan berlipat ganda di tahun 2012.

Sekian.

Thursday, December 29, 2011

Inilah Fakta Si Senja Yang Menjadi Kecaman Di Facebook

Mari kita lihat pria rupawan berkulit senja yang menunjukkan 'lewd sign' ke atas kalimah Allah dan menjadi kecaman popular Facebook bulan ini. Dia dikenalpasti mengalami masalah mental yang teruk kerana mungkin faktor ginetiknya yang mendorong ia menjadi sedikit retarded :

NAMA : VINCENT RAJ
UMUR : ENTAH

AGAMA : KRISTIAN
PEKERJAAN : PELAYAN BAR

KETURUNAN : INDIA
KLASIFIKASI KAFIR : HARBI
WARGANEGARA : SINGAPURA

PUNCA ANTI ISLAM : PENGARUH METAL
PUNCA TIDAK ANTI KRISTIAN WALAUPUN METAL : MENTAL

ULASAN : MUKA DAH BURUK, PERANGAI PUN BURUK, ALANGKAH BAGUSNYA DIA SEDAR DAN SEGERA BUNUH DIRI.

MAKLUMAT LANJUT : MYSPACE BERUK INI

Wednesday, December 28, 2011

Bila Pengawal Perokok Itu Tidak Merokok!

Memang aku teringin sangat mengurangkan tabiat merokok. Tidak dinafikan. Tapi oleh kerana pembuat dasar tentang merokok di Kementerian Kesihatan terdiri dari mereka yang tidak merokok, maka saya telah menjadi lebih kuat merokok.

Bukan sahaja aku, malah ramai lagi yang bertambah kuat hisap rokok. Apakah strategi mereka untuk kurangkan merokok hakikatnya ialah untuk mengkronikkan lagi tabiat merokok?

Cuba bayangkan, para perokok yang sebelum ini menghisap 14 batang sehari, telah automatik menghisap 20 batang sehari. Bagi kebanyakan perokok, rokok yang lebih 24 jam dibuka tidak lagi sedap!

Maka tabiat mereka menjadikan perbelanjaan rokok sebagai peruntukan harian dan setiap kotak rokok akan dihabiskan dalam hari yang sama. Sama ada mereka yang hisap, atau agihkan kepada mereka yang segan untuk membeli.

Purata harga sebatang rokok menjadi RM0.50 bagi setiap sekotak 20 batang rokok yang berharga RM10.00.

Bukankah lebih baik mereka hanya mewujudkan rokok kotak kecil 7 batang seperti gambar di atas dengan harga RM5.00. Purata setiap batang rokok menjadi RM0.71 dan memang lah mahal.

Tetapi, walaupun mahal, ini mendidik perokok untuk menghisap 7 batang sehari dan perbelanjaan rokok sebulan boleh berkurangan sehingga 50%.

Maka para pembuat dasar tembakau di Kementerian Kesihatan perlulah berfikir, apakah sekotak 20 batang dengan harga RM10 itu membantu kurangnya tabiat merokok?

Kalau dah pembuat dasar pun tak merokok, boleh kah mereka membuat dasar dalam menguruskan orang yang merokok? Apa pun tak boleh!