Friday, January 7, 2011

Jawapan Persoalan Menteri Rogol Amah Seberang


Kekecohan mengenai dakwaan bahawa Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Dato' Seri Utama Dr Rais Yatim pernah merogol bekas pembantu rumahnya semakin hangat diperkatakan. Terbaru, dipaparkan satu bukti terbaru yang akan mengejutkan ramai pihak. Siapakah wanita di atas? Apakah kaitannya dengan Dr. Rais Yatim?



Inilah adalah wajah sebenar Robegah (gambar yang telah dibulatkan), bekas pembantu rumah bersama rakan sekerja bernama Sumiyati yang kononnya dirogol majikannya iaitu Dr. Rais Yatim. Gambar ini telah ditangkap ketika Robegah bersama rakannya, Sumiyati mula bekerja di rumah Ahli Parlimen Jelebu ini 12 tahun yang lalu. Kini Robegah berumur 46 tahun dan telah 4 tahun meninggalkan kerjanya dan kini menetap di Indonesia.

Ternyata gambar yang disebarkan sebelum ini bukan Robegah seperti yang didakwa. Sangat berbeza dari rupa paras, malah jarak umur yang jelas jauh bezanya. Ini membuktikan bahawa ianya fitnah besar yang diperlakukan oleh individu-individu yang mahu menjatuhkan Dr. Rais Yatim.

Sumiyati (gambar di atas) yang masih bekerja dengan Dr. Rais Yatim amat terkejut dengan dakwaan yang dilemparkan kepada majikannya. Katanya dia dan Robegah sendiri tidak pernah menghadapi sebarang masalah dengan keluarga Rais Yatim malah mereka berdua amat disayangi isterinya, Datin Seri Masnah.

Sumiyati juga berkata tidak logik Robegah telah dirogol majikannya kerana dia merupakan teman sebilik Sumiyati. Sumiyati begitu kesal dan sedih dengan fitnah ini kerana Dr. Rais Yatim dan isterinya merupakan majikan yang sangat mengambil berat terhadap mereka berdua.

Tapi apa yang membanggakan Sumiyati, Datin Seri Masnah tetap tabah dan sempat berpesan kepada beliau agar sentiasa berdoa kepada Allah agar diberi petunjuk kebenaran yang sebenar.

Nampaknya fitnah yang merupakan dosa besar, kini menjadi mainan pihak tertentu di Malaysia, terutamanya golongan yang berketayap atas kepala.


Thursday, January 6, 2011

Melayu Babi !!


Wah. Nak respek ke nak marah ni. Bercampur baur pulak. Tapi kita balancekan antara marah dan respect.

Marah
Bukan kerana dia kata Melayu Babi!! Sebab dia kata macam tu pun pasal ada mulut kat page Namewee tu yang menyebut Cina Babii!! Tapi marah sebab kenapa dia boleh dapat warganegara. Bahasa kebangsaan dia macam pukimak kot. Aku kalau jadi Perdana Menteri, memang aku revoke citizenship sekor-sekor yang tak boleh berbahasa kebangsaan dengan betul. Tiu nia ma hai.

Respek
Respek sebab dia berani buat racial slur pakai ID sebenar tanpa menyorok. Tak tau la nasib dia lepas ni cemaner kan. Nasib baik zaman Najib. Kalau zaman Mahathir, makan nasik kucing la ko dalam penjaranita. Hahaha.

Apapun, rakyat malaysia yang layak sekelian, janganlah kita tiru aksi ini. Ini namanya menempah air ludahan masyarakat sekeliling. Huhuhu.

Applikasi FB Paling Best Abad Ini - Perang Headline

Hahahahha. Mati. Lawak nak mampos. Hahaha. Sepanjang 3 tahun aku ada akaun Facebook, hahahhaa, tak pernah ada application hahahaha, mati.. susah nak berenti gelak.. Tak pernah ader application sehebat ini.. hahahahha.. yang buatkan acara gurau senda menjadi bertambah extream.. hahahaha...

Applikasi tersebut.. hahahahaha.. dah dah.. berenti gelak.. Applikasi tersebut membolehkan kita mencipta akhbar sendiri dan tajuk berita sendiri dengan memilih sesiapa kawan kita yang nak dijadikan tajuk berita agar terpampang mukanya sekali. Hahahha.

Maka "perang headline" pun berlakulah malam tadi. Hahaha. Ini headline dari 'syarikat penerbitan' Fasleigh Muhammad. Hahaha. Nak try? Dah login FB? Kalau dah, KLIK SINI ..Hahhaahaha.. Gurau-gurau biar dengan orang yang boleh bawak bergurau yer. Hahahaha.








Wednesday, January 5, 2011

Sempat Rakam Gambar Pembunuh Sesaat Sebelum Mati


Apa perasaan anda apabila sedang anda menangkap gambar, anda turut tertangkap gambar seseorang yang sedang mengacu pistol ke arah anda dan bersiap untuk menembak anda.

Pastinya anda tak merasa apa-apa lagi sebab anda dah arwah kot selepas gambar tu tertangkap.

Begitulah nasib ahli politik Filipina Reynaldo Dagsa yang dibunuh oleh lelaki bersenjatakan pistol di luar rumahnya pada malam tahun baru lalu. Gambar si pembunuh tertangkap setelah secara tidak sengaja setelah Dagsa berjaya snap gambar keluarganya sesaat sebelum dia ditembak.

Ih. Ih. Ihhhh.

Wau. NUBE Tuntut Bonus 80 Bulan Untuk Kakitangan Maybank

Meriah nyer kalau gini kan. Mana la nak dapat kesatuan sekerja yang menuntut bonus sampai tahap ini. Maka berbahagialah sesiapa yang bekerja dengan Maybank kan sebab bernaung bawah kesatuan sekerja yang sehebat ini.

NUBE desak Maybank bayar bonus tertunggak 80 bulan

KUALA LUMPUR 5 Jan. - Kesatuan Kebangsaan Pekerja-pekerja Bank (NUBE) hari ini mengulangi desakan agar 7,000 anggotanya yang berjawatan rendah di Maybank diberi bayaran bonus tertunggak 80 bulan.

Mampu? Tak dapat bayangkan lah yer. Dah tentu lepas dapat bonus yang dituntut ni, semua takyah kerja lah.

Dunia-dunia.

Fenomena Gerhana Matahari Di Eropah



BERLIN 4 Jan. - Gerhana separuh matahari berlaku di seluruh Eropah, Afrika Utara dan Asia Tengah hari ini, walaupun ia dilindungi awan tebal di kebanyakan bahagian di Eropah.

Gerhana matahari berlaku apabila bulan bergerak antara bumi dan matahari, yang kemudiannya melindungi sinaran matahari. Dalam kes gerhana separuh, matahari akan hilang menjadi rupa seakan bulan sabit.

Gerhana itu yang merupakan pertama tahun ini, begitu ketara di Sweden pada kira-kira pukul 8.30 pagi (3.30 petang waktu Malaysia) dan berlangsung di utara sehingga pukul 10.30 pagi (5.30 petang waktu Malaysia).

Orang ramai yang mendongak ke langit di timur Sweden dapat menyaksikan pemandangan terindah fenomena gerhana matahari itu.

Pakar astronomi menjangkakan lebih 80 peratus matahari dilindungi oleh bulan di Sweden.

Di negara jirannya iaitu Norway, gerhana itu hanya dapat dilihat di bahagian selatan negara itu kira-kira pukul 9.35 pagi (4.35 petang waktu Malaysia).

Di Jerman, gerhana mencapai tahap penuh antara pukul 9.18 pagi (4.18 petang waktu Malaysia) di bahagian selatan bandar Munich dan 9.27 pagi (4.27 petang waktu Malaysia) di Berlin.

Kesannya lebih dramatik di utara Jerman, di mana sebahagian besar matahari dilindungi bulan.

Di kebanyakan negara di Eropah bagaimanapun, fenomena itu dilindungi awan, menyebabkan suasana gelap yang dicetuskan oleh gerhana matahari kurang dirasai.

Gerhana separa matahari dijangka sekali lagi akan berlaku pada 1 Jun, 1 Julai dan 25 November tahun ini. - dpa

Tuesday, January 4, 2011

Minyak Naik Lagi. RON97 Jadi RM2.40. RON95 Masih Kekal RM1.90


Seperti yang aku jangka, diberitakan harga RON97 akan dinaikkan mulai esok. Turut naik ialah kerosin. Kenaikan adalah sebanyak RM0.10. Walaubagaimanapun harga untuk RON95 masih kekal.

Ini banyak disebabkan oleh harga minyak mentah dunia yang mencecah paras tertinggi dalam tempoh 2 tahun kepada USD 92 setong.

Lebih menakutkan, Malaysia pada tahun ini mula menjadi negara pengimport minyak.


RON 97 petrol and kerosene to cost 10 sen more per litre

KUALA LUMPUR: The price of RON 97 petrol will go up by 10sen to RM2.40 a litre on Wednesday, said Petrol Dealers Association of Malaysia president Datuk Hashim Othman. The price of kerosene will also go up by 10sen to RM2.50 a litre. The price of RON95 will, however, remain at RM1.90 sen per litre. Hashim said the confirmation of the price increase was received from petrol companies about 9pm on Tuesday. “The price of crude oil has gone up. The petrol companies have averaged out the prices globally," RON 97 was last increased by 15 sen to RM2.30 on Dec 1


Eh, nanti, u all tau ke kerosene tu apo? Kerosene tu minyak tanah la. Hehehe.