Thursday, December 9, 2010

Adamaya Episod Akhir. Adam Ceraikan Maya!

Haiyo. Kalau drama tetap drama. Tak boleh direalisasikan. Begitulah "Adam" yang sabar dengan "Maya" dalam slot Adamaya dolu-dolu yang tetiber fofuler. Khalayak penonton disajikan dengan cinta yang indah, perfect, geram, suka, senyum, sedih, penuh sabar, cool, macho, bijak, adorable, termimpi-mimpi dek lakonan ultra-cool Sean dan keselambaan Lisa Surihani.

Semalam, Sean menceraikan isterinya. Haiyo. Itulah hakikatnya. Lakonan tetap lakonan. Sesiapa yang terbawak-bawak Sean ke alam mimpi tu, tampar la pipi sendiri yek. Sean belum tentu se-cool Adam.

Sein nafi libatkan orang ketiga

KUALA LUMPUR 8 Dis. - Penyanyi, pelakon dan pengacara popular, Syed Hussein Syed Mustafa, 27, enggan mengulas lanjut mengenai punca perceraiannya dengan isteri, Noor Diyana Muhammad, 26.

Syed Hussein atau lebih dikenali dengan panggilan Sein memberitahu, dia dan Noor Diyana sudah sepakat tidak berkongsi dengan masyarakat mengenai kisah peribadi mereka itu. Bagi Sein, apa yang berlaku merupakan perkara yang cukup sulit untuk dibincangkan atau dihebahkan kepada umum.

"Biarlah hanya kami dan keluarga masing-masing sahaja yang tahu tentang situasi sebenar. Seboleh-bolehnya, saya tidak mahu bercerita apa-apa kerana ia adalah kisah yang cukup peribadi.

"Apa yang penting buat saya dan Nana (panggilan untuk Noor Diyana) adalah untuk memikirkan masa depan anak-anak kami dan meneruskan kehidupan masing-masing," jelasnya dalam nada tenang ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.

Wednesday, December 8, 2010

Piala AFF : Indonesia Bantu Malaysia! Terima Kasih!

Malaysia mengiringi Indonesia ke perlawanan separuh akhir Piala AFF Suzuki setelah Indonesia mengalahkan Thailand 2-1 dan Malaysia mengalahkan Laos 5-1.

VIVAnews - Bambang Pamungkas kembali mencetak gol lewat titik putih penalti sekaligus membuat Indonesia berbalik unggul 2-1 atas Thailand. Penalti kedua Merah Putih diperoleh setelah salah satu bek Thailand handsball di kotak penalti. Thailand sempat unggul lebih dulu 1-0 lewat gol Suree Sukha di menit 68. Namun Indonesia berhasil menyamakan kedudukan lewat penalti Bambang Pamungkas di menit 81. Dan Indonesia akhirnya berbalik unggul setelah Bepe kembali sukses menaklukkan kiper Thailand Sinthaweechai Hathairattanakool lewat titik putih penalti di menit 89.


VIVAnews - Malaysia akhirnya mendampingi Indonesia ke semifinal Piala AFF 2010. Kedua negara menjadi wakil Grup A.Kepastian ini didapat sesuai hasil laga terakhir Grup A. Malaysia memastikan lolos setelah menaklukkan Laos 5-1 di Stadion Gelora Sriwijaya, Palembang, Selasa malam, 7 Desember 2010.Malaysia sudah unggul 2-1 di babak I. Malaysia membuka gol di menit 4 lewat Mohd Amri Bin Yahyah. Amri menyelesaikan umpan striker Norshahrul Idlan Bin Talaha yang menusuk dari sisi kiri pertahanan Laos.Laos membalas lewat strikernya Lamnao Singto di menit 8. Dengan sundulannya, striker tajam Laos ini membobol gawang Malaysia.Malaysia kembali unggul pada menit 41. Kembali Amri mencetak gol setelah lolos dari kawalan pemain belakang Laos.Di babak II, hujan mulai mengguyur Gelora Sriwijaya. Di saat itulah Malaysia menambah gol lewat Mohd Amirulhadi Bin Zainal di menit 74. Striker Norshahrul memantapkan keunggulan Malaysia menjadi 4-1 di menit 77. Malaysia masih menambah gol di menit 90 lewat Mahalli Bin Jasuli.


Keputusan ini memperlihatkan perofesionalisma dalam bola sepak Indonesia walaupun Indonesia nyaris kalah dan ketinggalan 1-0 ke atas Thailand hingga ke minit 81. Walaubagaimanapun, kedua-dua gol Indonesia diperoleh dari sepakan penalti. Adakah politik pengadil AFF yang mahukan mencipta detik dramatik antara Malaysia dan Indonesia? Itu bukan urusan saya untuk mengulas. Tahniah pasukan Kebangsaan.

Monday, December 6, 2010

Queen Elizabeth II Pun Patuh Adab Masuk Masjid

Queen Elizabeth II mematuhi adab masuk masjid di UAE bulan lepas.

Michelle Obama mematuhi adab memasuki masjid di Jakarta bulan lepas.



Terasa Cock dan minachi sorang ni dibenarkan masuk masjid dengan biadab oleh Pakatan Rakyat semalam.


Nampak kan perbezaan ketara orang Islam di sebelah sana di negara ini. Islam lah sangat kan? Huh! Lu fikirlah sendiri.

Sunday, December 5, 2010

Mana Lebih Mahal? Bil Air? Bil Astro?

Pagi ni aku dihadiahkan air cuci perut oleh Syabas. Kalau sapa ada masalah berak, boleh la minum air tu. Gerenti lancar sampai biru muka. Syabaslah.

Tarif air belum naik, orang dah berdemo sana demo sini. Kata demer, air pun kotor macammana nak naikkan tarif?

Kata teman, idak ke demer pikior yang kalau tak dibagi duit lebih, macammana nak diganti paip lama?

Pulak tu, ada yang pimpin tangan mereka. Parti politik pembangkang. Mereka suruh lagi Syabas bagi air free 20m³ setiap bulan. Sebenarnya depa nak suruh Syabas melingkup.

Selangor to ink RM50b Klang River clean-up agreement
July 01, 2010

SINGAPORE, July 1 — The Selangor state government is expected to sign the Points of Agreement (POA) with companies it has appointed to rehabilitate and develop the Klang river within the next two months.

This latest development was revealed by Selangor Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim during a special briefing at the ongoing Singapore International Water Week here, according to the event organiser today.

The Selangor government had earlier appointed three companies to carry out the Klang River rehabilitation project that is expected to attract RM50 billion (US$15.4 billion) worth of investments.

The companies are TSS-Mako Engineering Sdn Bhd, GJA Engineering and Construction, and Wessex Water I-Bhd Consortium.

Kan jelas yang Selangor mahu konsortium air Singapore yang melabur membersihkan Sg. Klang. Takkan sampai RM50billion? RM50billion pastilah termasuk menyediakan rawatan untuk bekalan air.

Lagipun Khalid Ibrahim banyak kali memberi hint bahawa dia tidak bersetuju dengan pembekalan air dari Pahang adalah sebab, dia mahu potensi Sg. Klang sebagai bekalan air bersih masa depan ditumpukan.

Tapi rakyat tak dididik oleh pembangkang untuk jimat air. Rakyat menggunakan air sepuasnya dengan mesin basuh, siram pokok, mandi dalam tub, gosok gigi dengan paip terbuka, dengan cara tak berhemah. Semua yang digunakan ialah air yang diproses.

Dengan bil rata-rata serendah RM20 sebulan, rakyat diajar bahawa nilai tersebut lebih mahal dari membayar langganan Astro dengan pakej sekian-sekian melebihi RM70 sebulan.

Astro kena potong sama susah ke dengan kalau air kena potong?