Monday, July 19, 2010

Fasleigh Muhammad : Mati Di Malaysia, Hidup Balik Di Indonesia

OK! Fasleigh Muhammad tak jadi mati. Aiyo. Drama sangat. Bukan drama yer. Ini adalah cubaan yang tak jadi. Sebelum menuduh drama mama bagai ni, cuba anda fikirkan, berapa banyak percubaan anda pernah buat dalam idop, berakhir dengan kegagalan.

Percubaan itu diketahui umum dan kegagalan tersebut diketahui umum juga. Ini bukan zaman atuk kita. Segalanya disimpan. Ini zaman output input atas talian. Boleh?

Bila kita menyampaikan cubaan kita terhadap persekitaran, kawan, keluarga dan kawan lurus, kita mahukan input positif, dorongan dan rangsangan. Input negatif dan skeptikal pun perlu juga. Kalau siang tanpa hujan selama setahun tentulah kita sengsara. Maka dalam cerah, kita pohon untuk hujan jua. Boleh?

Maka, saya declarekan bahawa percubaan 'bunuh diri' di Facebook atas nama Fasleigh Muhammad telah gagal. Juga saya declarekan bahawa saya akan rahsiakan tahap kesihatan saya kecuali hasil-hasil pemeriksaan darah. Okei tak? Sebab kalau saya whine pasal sakit valvular heart disease tu, orang akan cakap saya nak cari attention. Bila saya senyap walau saya menanggung degup luar biasa, orang akan kata " itu hari bukan main sakit.. sekarang tak sakit pulak ". See. Orang nak kita whine everyday kah? Tidaklah beta memahami.

Kordinat kegagalan itu terletak di Jalan Merdeka, Bandung sebab Facebook lagi satu tak boleh nak on. From unfamiliar location katanya. Hanjen. Lantas ia menyuruh saya mengenalpasti wajah siapa yang di tag oleh seorang rakan saya. Kalau yang di tag itu ialah burit cicak, apakah jawapan yang boleh saya cari?

Maka, terpaksalah saya hidupkan Fasleigh Muhammad di Bandung. Dan Fasleigh Muhammad kekal hidup sampai sekarang. Walaupun memang ada yang nak sangat ia mati. Tapi barang harus diingat, ada juga yang mahukan ia terus hidup. Fair la kan?


Jl. Merdeka, Bandung

No comments:

Post a Comment