Wednesday, January 6, 2010

Meninjau Rumah Baru

Kemarin saya tengok rumah baru. Ye tuan puan. Rumah baru. Benanah otak dok Ampang. Cukuplah 6 tahun. Udah-udah ler tu. Moga-moga di rumah baru ni kan, saya dengan hensemnya berjaya membawa sinar yang lebih baik untuk diri saya sendiri di tahun ini. Haha. Boleh ke nih? Blom try blom tau hah!

Inilah pintu masuk rumah saya di Presint 14 tu. Nampaknya sapa balik lambat, tak dapat parking yer. Ala2 pat-pat nyer-nyer, sapa cepat dia punyer. Ko merayau ke disko, kau tidurlah memaner.

Rumahnya agak besar (ruang tamu je la..). Ruang tamu dia ni boleh letak 4 meja snuker kot.

Inilah bilik saya. Menghadap blok sana dan sana. Esok saya nak gi PS beli teropong! Hurei !

Dan meneropongi rumah satu persatu. Orang Perak sebut ngetom. Orang bandar sebut skodeng.

Dan.. er.. gayat gak lepas 3 tahun dok atas tanah.. Uwaa...

Tapi takpa.... Dari dapurnya, boleh pulak nampak bebumbung ofis. Bukankah itu satu motivasi untuk bekerja tuan puan? Atau anti klimaks?? Haha.

Saya pun bertanya kepada kawan saya empunya rumah itu.

Saya : Ku, rumah ni time gempa tu hari tak goyang kot?

Dia : Maunyer idak.. bergoyang kipeh siling tu ha..
!

Alamak! Terkenang pulak lari turun dari tingkat 15 dalam masa 60 saat 28 Mac 2005 kat Ampang!

No comments:

Post a Comment