Sunday, January 3, 2010

Tahun Mengenal Kerang ?

Selepas 3 tahun bergelumang dalam dunia blog, saya kini sudah tua. (Baru sedar?). Ya.. blog dapat mempercepatkan proses penuaan apabila banyak alkisah malkisah kita termaktub sebagai catatan.

Pada akhirnya, kita akan mendapati, catatan itu terlalu banyak dan seolah-olah kita telah hidup 100 tahun..( Mampu, merepek camni? )

Jadi oleh kerana pada usia *teet* tahun ini, saya mendapati ramai orang yang lebih muda dari saya beranak-pinak sehinggakan bos saya kerap memerli seperti lagu-lagu di radio ( pinjam lagu Yuna ).. Saya mengambil keputusan untuk mencuba bermesra dengan kerang.. ( best wishes from u all plss )

Kerang kerang yang perlu saya mesra-e ini adakalanya membuatkan saya bingung sama ada saya telah memilih jalan yang betul atau tidak.

Bukan bukan bukan. (ikut si Ipin).. Bukan saya kata menikmati kerang itu salah, tetapi kerang amat mempunyai toksisiti yang melampau kerana kandungan merkurinya sangat tinggi. ( Boley, pusing ayat githew)??

Disebalik fakta bahawa kerang mempunyai kandungan toksik yang melemahkan, Tuhan tidak menyuruh kita membuat benda yang diketahui tidak kita mampu yer. Ingat yer hadek-hadek, abang-abang, hakak-hakak..( err.. hakak hakak yang belum berkerang shj..)

Kalau kita rasa solat tuh berat, nescaya sebab kemalasan kita sediri jua.. Sebab DIA telah tahu limit droid-droid ciptaanNYA yer..

Kalau kita rasa darah kita 'kerang-intolerate'..( macam lactose intolerate pulak).. mungkin dengan melawan toksisiti kerang dengan plastiksiti (plasticity la..), toksisiti kerang itew akan kalah??

Sebenarnya, pada usia begini, saya benci untuk melayani anak saudara saya kerana mereka bukan anak saya.. Uwaaa....

Err.. apa kaitan makan kerang dengan beranak pinak nehhh...??

Namun.. ianya sekadar percubaan yer. Percubaan sahaja. Cubaan 1 2 3.. Ambik kau, sekali cuba 3 !!..

No comments:

Post a Comment