Sunday, January 3, 2010

Ahad Hari Tidurku

Tu yang posting ala-ala jurnal tak berlesen tu merupakan posting scheduled. Kenapa sih saya menjadualkan posting yang banyak pada satu-satu masa? Haha. Tak apa. Saya punya sukalah.

Ini posting yang real-time punyo.

Semalam saya telah membuang masa yang banyak dengan sahabat handai hingga pembuangan masa itu tidak mungkin akan diganti semula. Tahu pun, kan?

Oleh yang demikian, saya tertidur hingga pukul 12.30 tengahari sebelum tertidur sampai pukul 6.30 petang untuk menyaksikan hari hujan.

Lepastu, saya check radar kajicuaca. Saya difahamkan bahawa hujan sedang melanda daerah Kinta. Jadi saya menangguhkan lagi kebertolakan saya.

Cadangnya, saya nak balik KL pukul 9.00 pagi, terus ke Putrajaya untuk buat kerja sikit. Tetapi tidur di hari Ahad membawa pengertian yang lebih besar untuk kesihatan badan kita.

Mental yang kacau boleh dialami oleh meeka yang mempunyai hutang tidur yang tertunggak. Boleh? Hipotesis hantam sajalah.

Tapi betul yer. Hari Ahad dicipta untuk tidur.

Tapi yang lebih pelik, setiap jam 12.30 tengahari ahad, boleh pulak bangun. Haha. MEHLOHDI punya pasal. Haha.

Sebenarnya saya tengok Mehlohdi adalah sebab nak bagi penghormatan kat Wahid, sebab dia gigih pagi-pagi pukul 9 hari Ahad.. meninggalkan rumahnya di taman saya ini, untuk mengacarakan Mehlohdi dengan Parapozana.

Jadi tadi, saya juga dihiburkan dengan aksi Shaber dan Zarkasi yang dijemput mengejar Nas Ahmad dalam studio. Haha. Sungguh sewel mereka itu. Shaber dan Zarkashi adalah Penghulu golongan muda di kawasan saya. (Boleh camtu?)

Apapun, selamat hari Isnin esok dan sesungguhnya kita diciptakan untuk bekerja. Beramal dan menjauhi sifat yang dikhususkan untuk kita menilai baik buruk perbuatan itu terhadap diri kita. (Cemaner leh masuk topik lain ni?)

No comments:

Post a Comment