Wednesday, November 10, 2010

Antara Ampang Dan Putrajaya


Dulu aku ulang alik Ampang Putrajaya. Naik bas. Dari Bandar Baru Ampang, tambangnya RM2.00 sampai Jalan Silang. Kemudian naik bas Sri Indah kat Mydin, tambang RM3.30. Sampai la aku ke Parcel E. Kalau lambat, jalan pun macam kartun.

Masa tu, semua kerja kat ofis, disiapkan hari itu jugak. Kalau tender-tender banyak, OT. Driver hantar sampai Ampang. Jimat RM5.30 + masa yang diambil untuk balik, 2 jam setengah atas bas!!!

Tapi kalau OT balik jam 8.00 malam la kan. Kisahnya, keluar jam 6.20 pagi, sampai rumah 9.00 malam. Sungguh tabah aku mengharungi.

Kini, aku dok dalam Putrajaya. Kerja pulak atas jawatan lain dengan bidang kawalan kerja yang berubah. Kerja kadang ada, kadang takda. Kalau takde, maka rileks la aku seharian. Tapi kalau ada, macam hari ni, walaupun saya di rumah sendiri, bebas dari ancaman telefon berdering, tetapi saya terpaksa menamatkan posting ini di sini kerana nak tumpukan kat kerja yang ikut saya pulang. Eee.. macam saka pulak main ikut-ikut. Erkk.

Uwaa..

No comments:

Post a Comment