Thursday, September 18, 2014

Ke Jakarta Lagi (2/2014) III

Pagi terakhir di Jakarta aku dan A menyempatkan diri untuk ke Blok A Tanah Abang. A mahu membeli jubah bertatah hiasan berharga cuma Rp100k (RM28) sehelai.

RM28 sehelai!

Muka A telah dikenali oleh makcik kedai, walaupun kunjungan terakhir berlaku 11 bulan yang lalu.

Pasar Tanah Abang

Kami pun pulang ke hotel untuk mengambil barang dan check out. Awalnyehh. Apa boleh buat. Check out jam 12.00. Kemudian kami lepak jap sebelum naik teksi BlueBird ke airport yang dibawak dengan santai oleh sang pengemudi kerana tambangnya cuma Rp110k (RM30) sehingga ke airport.

Perjalanan kala bulan mengambang.

Menghidangkan pemandangan Ampang, KL kerana pesawat KLM810 Jakarta - KL - Amsterdam  melajak sebelum pusing di sini untuk mendarat dari arah utara di KLIA.

Imej dari Iphone.

Imej dari Samsung Galaxy Tab. Moralnya, belilah Iphone.

Kami sampai KLIA jam 9:20 malam waktu Malaysia, dan walaupun menuntut bagasi, kami berjaya naik KLIA Transit jam 10:22 dan aku berjaya kejar bas Nadi Putra pukul 11:00 dan sampai di rumah jam 11:25 malam. Kepenatan mula terasa sebaik tiba di rumah. Kerinduan pada entah apa yang nak dirindukan pun mula membuak-buak. A mengajak ke Jakarta lagi bulan depan. Memang kau dah gila.