Monday, March 25, 2013

Kecemerlangan Pengangkutan Awam Putrajaya

Selain menempuh 19 lampu isyarat dari rumah ke pejabat, pihak Jabatan juga perlu sedar bahawa adakalanya kakitangan yang ke tempat kerja dengan mengharapkan pihak ketiga, harus diberi kelonggaran beberapa minit yang diganti selepas waktu pulangnya supaya tidak terjadi kekurangan minit-minit bekerja.

Lihatlah contoh di bawah ini untuk 19.03.2013


Saya keluar rumah jam 7.40. Sampai bus-stop jam 7.45 dan bas datang 7.48 maka saya tiba jam 8.22.



Berbekalkan penanda semalam, saya keluar 7.40. Sampai bus-stop 7.45 dan bas muncul jam 8.19. Saya tiba dipejabat jam 8.55 , genap 1 jam 15 minit selepas keluar rumah.

Untuk rekod, semasa tinggal di Bandar Baru Ampang dalam tahun 2007, aku keluar rumah jam 7.40 membelah Pandan Indah, Bandar Tasik Selatan, Sg. Besi, Serdang, Hospital Serdang dan sampai ofis jam 8.25 dengan perjalanan selama 45 minit.

Untuk apa duduk di Putrajaya kalau pejabat pun di Putrajaya, boleh jadi anda sampai lambat tanpa siapa pun percaya atas dasar logika "aii.. duduk Putrajaya pun lambat?"

Macam mana nak suruh orang naik bas?




No comments:

Post a Comment