Thursday, June 21, 2012

Saya Sue Anna Joe

Pernah dengar frasa tu? Ya.. Dalam iklan Emas Seri Pinang. For haven sake la kan, pernah ke korang terfikir yang seseorang public figure akan react pada hal remeh temeh? Contohnya Rosmah Mansor meroyan lapan hari lapan malam di Twitter sebab juta-juta manusia suka melawak menggunakan namanya, rupanya, perhiasannya dan 'anugerah' nya. Tidak bukan? Kalau semua di Twitter diambil serius, maka kita sedang dalam keadaan darurat sebab hari ini pastinya hari keempat kita sedang berperang dengan Indonesia dek akibat hashtag #MalaysiaMiskinBudaya.

Tambah pulak, tidak ler aku tahu yang Sue Anna Joe tu betul-betul wujud. Aku ingat lakonan iklan semata-mata. Kah kah kah.

Memang la salah aku pon. Sebab pakai nama tu untuk menyindir sesetengah golongan. Tapi bukanlah yang aku maksudkan penggantung DSLR ditengkuk dan berhasil gambar tak indah itu adalah dia. Dia sebagai  pemuncul di kaca TV, boleh jadi dijenakakan sebagai bahan rencah sarcasm joke ke atas orang lain semata-mata. Tetapi perkara yang tak terduga telah berlaku. Huhu. Kita saksikan...


Mujur dia dah tak reply dah lepas tu. Sebab aku tak reti macam mana nak hentikan perbualan di Twitter. Hehe. Apapun, semoga sukseslah yer Sue Anna Joe. Dah jadi public figure, buang la sifat cepat terasa tu. Hehehe. Peace yor.

2 comments:

  1. Alemak siap wat screenshot. Sib baik bukan ngan bik mama. Hehe.

    ReplyDelete
  2. alamak ..... adehhh.... kantoi lagik

    ReplyDelete