Wednesday, September 1, 2010

Malam Merdeka @ Genting Highlands

Malam merdeka melmarin, aku balik kerja jam 5.45 petang. Aszemil dan Arif Shukor ngajak berbuka bersama. Lokasi : Rumah Arif, Pandan Indah. Tiba-tiba Ebo membuat panggilan supaya membantunya untuk memilotkan keretanya ke Genting Highlands. Mampuih. Pakai kereta tak tahu jalan lebih hina dari takder kereta tahu jalan.

Maka sidang berbuka di rumah Arif selesai jam 8.00 apabila aku memohon mengundur diri sementara Ebo telah tiba di Pandan Indah dari Puncak Perdana. Kemudian aku memandu Ebo ke Taman Seri Merdeka dan kereta comelku berjaya aku parking, demi untuk melanyak sebuah MyVi baru, plat AHE 749, menghambat binatang itu menaiki bukit.

Sampai di sana, kami melepak di Theme Park Hotel, bilik 5215. Malangnya, satu dari dua kereta konvoi Ipoh yang menjadi punca kami ke Genting telah berlanggar di Batang Kali. Akibatnya, aku terpaksalah melayan fefukis mereka dan pada pandangan mata umum, aku seperti punya cewek menikmati bunga api yang berdam. Hehehe.

Esoknya, pelancong dari Ipoh melawat Snow World manakala aku si pemandu pelancong pula bertarung dalam perlawanan snooker dengan seorang polis bantuan belagak di sana dan dengan bangganya diumumkan, akulah pemenang perlawanan itu.





Mil menyiapkan air tebu yang baru diperah olehnya.


Seorang jejaka botak sedang posing poyo je..


Malaysia next Teresa Kok and her dad..


The small Chinese girl in pic above this one is the only living creature with national flag..


Soon, Merdeka is fireworks exhibition..


And kids will wait for Merdeka to see fireworks...



And the flash tarnish the dark sky...




Dan melakar keindahan mainan api dan belerang...



Hotel tempat kami menginap...

No comments:

Post a Comment