Friday, January 4, 2013

NYE 2013 : Bukit Bintang? Bukit Binatang?

 Entah masa bila lah kan, sambutan tahun baru diserikan dengan spray buih ni. Lama-kelamaan, menjadi jelak melihat sambutan tahun baru menjadi lesen untuk beruk-beruk Malaya bersikap biadap tanpa sempadan. Menyembur spray buih sesuka hati. Aku pun kena jugak tempias kat Dataran Merdeka. Dalam ramai-ramai manusia bersesak tu, aku pandang malaun tu, dengan muka evil, aku tunding ke muka dia sambil menjerit " LU KALAU SUKA SANGAT, LU SPRAY JE MUKA LU!". Rakan-rakannya buat-buat tak nampak si malaun ni kena soud sambil si malaun ni buat muka sengih kerang busuk. Lalu terhentilah tabiat dia spray sesuka hati. Tetapi apa berlaku di Bukit Bintang? Bukit Bintang ke Bukit Binatang? Mari kita lihat :

Bukan main ko suka spray kereta orang kan. Mentang bapak kau tak mampu nak beli kereta besor.

Sesuka hati spray macam ni tak dikira biadap?  Walaupun ko tiup muka orang dengan hembusan angin je. Itu kan biadap? 

Sampai Bangla pun berani nak mendajal kereta orang?

Belum dikira seekor binatang yang sesuka hati memanjat kereta orang.

Lalu berlompat atas bumbung sampai kemik.

Kemudian dengan megahnya mempertontonkan sifat kebinatangannya. Semoga dia mati dilanggar bas RapidKL.

Puas hatikah mendajal orang sedemikian rupa? Menunjukkan Dajjal semakin hampir tiba? Tahun baru, azam baru, segalanya tak guna kalau minit-minit pertama je dah memperlihatkan sifat kebinatangan yang sebenar.

No comments:

Post a Comment