Wednesday, January 26, 2011

Alien Indonesia Bakal Ditangkap Pak Polisi


Niat hati nak menggemparkan negara. Kononnya ada kegiatan makhluk asing yang membuat 'crop circle' di Sleman, Jawa Tengah. Akhirnya pihak berkuasa mengenalpasti itu adalah hasil kerja tangan manusia.

Akibatnya, polis memburu pelaku yang merosakkan bendang petani yang menjadi mangsa 'seni matematik' yang menggemparkan itu.

Puncanya ialah, di atas bendang yang menjadi mangsa 'alien' itu terdapat kabel elektrik tegangan tinggi yang tak memungkinkan berlaku perbuatan UFO yang mempengaruhi medan magnet bumi.

Juga ditemui lubang di titik tengah yang digunakan untuk menegakkan pancang yang digunakan untuk mengikat tali yang menjadi jejari kepada kerja membina bulatan.

Hahaha. Kasihan. Sesetengah pembaca memberi komen bahawa, perbuatan itu lebih bagus dijadikan hiburan daripada menumpukan perhatian ke atas kes Gayus Tambunan yang berjaya bercuti ke luar negara ketika dalam penjara dan akhirya hanya dihukum penjara 7 tahun.

Rabu, 26/01/2011 07:36 WIB
Polisi Akan Jerat Pembuat Circle Crop Dengan Pasal Perusakan
Ramadhian Fadillah - detikNews

Jakarta - Lembaga Penerbangan dan Antariksa Nasional (Lapan) telah memastikan circle crop di Desa Berbah, Sleman, adalah buatan manusia. Pihak kepolisian pun akan mencari pelaku pembuat circle crop ini dan menjeratnya dengan pasal perusakan karena pelaku merusak lahan milik warga.

"Pelaku akan dikenai pasal perusakan," ujar Kapolsek Berbah AKP I Made Muliawan saat dihubungi detikcom, Rabu (26/1/2011).

Made menjelaskan pihaknya masih terus menyelidiki kasus ini. Untuk sementara, polisi masih mencari siapa pelakunya.

"Kasus ini dalam penyelidikan. Kita masih mencari siapa pelakunya," terang perwira pertama polisi ini.

Made pun menambahkan belum ada pihak-pihak yang dicurigai terkait kasus ini. "Untuk sementara belum ada, kita akan berusaha terus cari pelakunya," tambah Made.

No comments:

Post a Comment