Monday, August 16, 2010

Berbuka Di Senibong, JB

Khamis lepas, 2 Ramadan 1431, tarikh masehi ko cari sendiri, aku pun ditugaskan untuk ke Johor Bahru melaksanakan kerja-kerja Berkhidmat Untuk Negara. Khidmat sangat-sangat. Usai kerja (wah, usai katenye), aku pun menghubungi Azward Azis untuk menumpangkan diri yang hina ini di tanah rantauan. Gitu. Maka, sang pemandu aku pun menghantar aku ke Permas Jaya dan aku pun tiba untuk melawat Azward yang sedang MC. MC dek kerana terlanjut bercuti ker. Kan Johor cuti 1 Ramadan?

Petang tu, aku pun ngajak dia berbuka di Senibong. Wau. Pemandangan JB yang indah dapat aku nikmati dan makanan yang enak dapat aku gelojohi akibat lapar nak mati dek kerja-kerja berkhidmat untuk negara tadinya.

Mencari jalan pakai GPS. Haha. Berkhidmat Untuk Negara, internet bayar sendirik!

Entah siapa la jadi model Senibong berlatar belakangkan Sembawang kat Singapore tu.

Lauk pauk kami hari ini. Siakap 3 rasa (1 feet length yer), sotong goreng tepung, kailan ikan masin, tomyam. RM 44. Pakej untuk 2 orang.

Pemandangan indah Johor Bahru bertabirkan langit senja dibelakangnya, dan burung bangau di celah-celah kayu apa tu.. tatau wor...

Selepas itu, Ward mencadangkan untuk ke Singapore kejap. MALANGNYA, berlakulah dua kejadian yang tidak diingini. Kisahnya camni.. jap eh.. ada panggilan masuk...... Maaf, tidak dapat diceritakan kisah pertama. Kisah keduanya ialah, penantian Ward di klinik untuk mendapatkan MC yang mengambil masa ibarat dari zaman Nabi Nuh hingga ke zaman Nabi Isa. Maka kami pun bertindak untuk membatalkan hasrat tersebut dan kami terus ke Pandan City untuk mencuci mata, wallet dan tekak.

No comments:

Post a Comment