Friday, June 7, 2013

Diskaun 55% Tambang ERL KL Sentral Ke KLIA Setiap Hari !




Tips lagi! Kali ini bagi penumpang ERL dari KL Sentral ke KLIA dan sebaliknya. Berapakah tambang perjalanan sehala anda? Ya. RM35.00. 

Tahukah anda, dengan hanya melambatkan perjalanan anda selama 30 minit,  atau 20 minit di waktu puncak, anda mampu berjimat sebanyak RM19.30 ! Itu diskaun 55.14% ! Hebat bukan? Caranya?

Jangan naik KLIA Ekspres! Naiklah KLIA Transit tujuan ke Putrajaya. Tambangnya cuma RM9.50 sahaja. Kemudian, keluarlah dari stesen, tuju ke kaunter, dan belilah tiket KLIA Transit ke KLIA yang bernilai RM6.20! 

Dengan menunggu tren berikutnya yang dijadualkan setiap 30 minit, atau setiap 20 minit ketika waktu puncak, anda telah berjimat sebanyak RM19.30 !

Dengan kata lain, sekiranya anda mahu mengisi masa 30 minit itu tanpa sia-sia saja, kita jalin cinta, merepek pula, dipersilakan ke restoran Lengkuas yang terletak di hujung sebelah barat Putrajaya Sentral itu. 

Dengan RM19.30 yang anda jimatkan, anda mampu memakan 3 pinggan nasi berlauk dengan Teh O Ais ! Atau 4 mangkuk soto ayam. Atau amendesajelah yang setara nilainya.

Jadi, jika anda ingin ke KLIA, keluar awal, dan jimatkan wang anda. 

Teknik ini juga terpakai untuk anda yang berperjalanan KLIA ke KL Sentral. Selamat  berjimak berjimat!

KT_fare_451x296

No comments:

Post a Comment