Wednesday, February 13, 2013

Keironian Hari Ini - Bos Masuk ICU

Ironi sekali. Ketika dalam bas Plusliner menghala ke Putrajaya habis cuti Raya Cina hat baru-baru ni, aku pun layan Twitter kat telefon yang dijimat-jimatkan bateri. Nama pun Blackberry. Tweet aku kira-kira 10.50 malam yang menjelaskan kelegaan aku setelah 4 jam menempuh perjalanan Ipoh - Putrajaya dengan highway sangkut-sangkut, dibalas si kawan seperti di bawah :


Apa kelebihannya diblog print screen di atas? Ia sebenarnya, ada, pada, print screen di bawah pula.  Setibanya aku di rumah menaiki bas 104 + 601 yang membawa aku sorang je ke Presint 5, aku pun on la Unifi. Terus on laptop dan mengkelebet Facebook. Alangkah terkejutnya bila membaca status bini bos aku. Aku rasa bersalah. Tapi... salah bukan milik kita..

Walaupun aku kadang-kadang bengang dengan bos aku. Terutamanya isu-isu penilaian markah yang tak patut aku sebutkan di sini, aku sebenarnya sayang kat orang tua ni. Aku respek dia sebagai bos dan kadang-kadang aku buat macam kawan, malah bapak di tempat kerja. Si isteri pulak, kawan aku. Maka, bersamalah kita berdoa agar bos aku kembali sihat dan bertugas seperti sedia kala. 

No comments:

Post a Comment