Sunday, June 19, 2011

Berkelah Bersama Kawan-kawan Seteret

Bila balik hometown, ada jer aktiviti yang tidak-tidak, disepakati dan dipersetujui sebulat suara bagi mengisi masa. Antaranya, berkelah. Saya sangat suka pergi berkelah. Kalau boleh, saya nak tidur je tempat perkelahan itu. (tangan didada mata keatas)

Tambah lagi apabila ada aktiviti makan. Berkelah dah tentu lah ader makan. Ajer nyer biut benor teman ni yer.

Sebab bila kita mandi sungai, perut kita lapar. Orang makan kuaci pun kita rasa sedap sesangat. Apatah lagi makan sosej dan ayam yang di bakar...

Macam ni???

Kembang tekak kita. Bila di kenang, advance lagi kehidupan orang asli di seberang sungai sana. Ayam kat dapur dorang pun masuk micro-wave lah sekarang. Ni apahal pakai dawai reban ayam ni.

Jadi, kadang-kadang, beraktiviti bersama mereka yang seteret ini amat memotong stim kan.

Paling sempoi ialah, dorang datang sini, bakar ayam, makan, kemas-kemas, balik. Alangkah bestnya perkelahan 45 minit ini. Masuk ayor sekor-sekor.

No comments:

Post a Comment