Friday, November 19, 2010

Hujan Sepanjang Jalan

Seronok sangat berhujan kan, nah kau, dibagi hujan sepanjang jalan tadi. Aku gerak dari Ipoh balik ke KL jam 4.30 petang. Hujan lebat membasahi Tambun, Ipoh. Masuk je highway, hujan makin lebat. Akhirnya jadi rekod aku bawak kereta dari Ipoh sampai Tg Malim dalam hujan yang amat lebat. Syukur tak ada benda tak baik berlaku. Yer la kan. Seriau sangat. Banyak kes kemalangan maut sekarang bukan kat jalan lama, tapi kat lebuhraya.

Contohnya malam raya kelmarin, highway jem teruk. Aku nak keluar dari highway di Tg Malim, jem. Aku berubah ke Tol Behrang. Jem jugak. Aku pun ubah ke Tol Slim River, lagi jem penuh dengan lori. Sempat jugak aku mengelak dari beratur belakang lori dan terus keluar di Sungkai untuk makan di Bidor. Sejam selepas tu, 4 beranak maut dirempuh treler di Tol Slim River, tempat aku elak beratur belakang lori sebelum tu. Tragik bukan?

Sebab tu la perjalanan aku balik diiringi doa restu ayahnda bonda yang bising sebab aku nak balik KL dalam hujan. Macam tau-tau je kan hujan sepanjang jalan. Akhirnya aku selamat sampai Putrajaya.


Simpang Pulai

Tapah

Slim River

Tol Jalan Duta


No comments:

Post a Comment