Tuesday, November 23, 2010

Ego Palsu

Selamat pagi Selasa semua yer. Mengikut fengshui Melayu, Selasa ni hari kurang ong. Aper ong-ong? No yer. Takder ong-ong selain Michael Ong.

Nak kisahkanlah sikit kan, sementara mulut tengah menyuap nasi goreng ni, tentang hati dan perasaan, ego dan keruntuhannya.

Ego palsu memang mudah runtuh. Saya ni takder sifat ego. Kalau ada pun saje je pose-pose ego. Tapi, ego orang lain, lantak pi la kan. Ego dia. Hak dia la nak usung ke mana pun kan.

Sebenarnya, dalam Facebook saya, semua orang yang saya pernah sayang, ada tersenarai dalam list. Saya hormati status mereka sekarang dan saya tak ganggu mereka dengan mesej-mesej yang barbagai, and vice versa.

Memang tengah tahun ni haritu saya pernah menyayangi seseorang yang last sekali mendatangkan kekecewaan. Saya buang dia dari list Facebook. Kan. Punyalah marah time tu dengan status dia yang menyindir. Tapi sebagai seorang yang baik, cewah, saya pagi ni add dia balik lah kan.

Janji saya dah add. Nak approve atau taknak, dia punya pasal la kan. Hak dia. Hadiah untuk dia dari Bandung masih ada dalam almari. Kalau dia rasa itu dia punya, sila datang tuntut la kan.


No comments:

Post a Comment