Friday, November 26, 2010

Benar Kata Miss Beck

Aku dapat rasa yang makin hari makin aku rindu ngan Ipoh. Dah 7 tahun aku kat KL dan aku rasa aku dah tak suka kerja kat sini lagi.

Dari aku berhimpit bersesak dalam LRT sampai aku dah naik kereta sambil dengar lagu dari rumah ke ofis, aku dah tak menghargai anjakan carahidup ni.

Dari perjalanan 2 jam di rumah Ampang ke opis Putrajaya hingga 15 minit dari rumah Presint 5 ke opis, aku dah tak minat dengan kemudahan yang macam ni.

Dari kurus bak Somalia mendarat di Malaya sampai dah bulat bak tokei kedai kek, aku tak berbangga dengan perubahan ni.

Dulu aku seronok bekerja. Kini, di jabatan haramjadah tempat aku bekerja, aku teringat kata-kata seorang KPP yang dulu amat dibenci oleh staff-staff JKN Perak.

"You kalau kerja dengan Gred B atau Gred S, baru you tahu. Diorang semua tak profesional. Diorang punya cara nanti you akan menyesal." ujarnya.

Memang. Lepas 4 tahun, aku dapat nampak kebenaran yang disebut Miss Beck. Kerja macam lembu, markah macam pukimak yang aku dapat sekarang. Aku tak tahu nak cakap apa lagi. Aku rindukan jawatan aku yang dulu.

Aku sekarang terjebak dalam sungai air taik yang najis.

No comments:

Post a Comment