Friday, July 30, 2010

Pemula Dan Penamat Lesen P

Think positive, keep the positive energy. Walaupun bulan Julai sangat mendukacitakan. Boleh pulak ada dukacita mukacita bagai kan. Sama je lah bulan apa pun. Tapi heran la pulak. Meh aku nak kongsi.

First time aku observe kehampasan Julai ialah pada tahun 1993. Masa tu berlaku tanah runtuh di Genting Sempah dekat Genting Highland. Berpuluh-puluh kereta tertimbus. Hampir 20 orang mati.Kemudian berlaku lagi dalam bulan Julai, tahun 1997, satu semenanjung terputus bekalan letrik. Haha. Pelik. Takde kena mengena dengan aku pun. Saja je aku tokok tambah.

Tapi, Julai 2008 memang aku tak boleh lupa. Masa aku lepas ambik test JPJ, untuk dapat lesen P, Kapow! Malam tu jugak kereta aku dilanggar oleh seorang makcik. Adoyai. Baru lulus lesen ni. Kad lesen pun tak buat lagi.

Julai 2010, merupakan sekuens ironis untuk lesen P aku. Dua hari sebelum lesen P aku tamat tempoh probation, Kapow! Dilanggar lagik. Kali ini memang aku dah rasa pelik. Tapi, kepada kaki empat nombor ekor, teruskan tikam, nombor tu tak pernah naik pun. Hahaha.

Jadi sangat pelik apabila semasa aku buat lesen P, kereta aku di bengkel menanti tuntutan insurans dan semasa aku ke JPJ nak buat lesen penuh, pun kereta aku di bengkel menanti tuntutan insurans.

Apa kejadahnya itu? Suruh beli kereta baru la tu. Opss! Tobat takmo cakap pasal tu. Punca! Inilah kereta paling jimat. Minyak RM30 tahan 2 minggu. (Saja ambik hati dia).


Julai 2008


Julai 2010

No comments:

Post a Comment